Ahol minden a paradicsomról szól, Global Tomato Congress (Globális Paradicsom Kongresszus)
A paradicsom nemesítése tele van kihívásokkal. Hogy lehet a paradicsom íze még édesebb? Hogyan lehet tovább eltartani vagy a kártevőkkel és betegségekkel szembeni ellenálló képességét növelni? Számos kérdés, amelyek a Syngenta nemesítőit arra késztetik, hogy úttörő újításokkal létrehozzák azokat a paradicsomokat, amelyeket a fogyasztók, a kiskereskedők és a gazdák szeretnének.
A Syngenta, mint vezető paradicsom nemesítő cég elkötelezett amellett, hogy a kutatásba és a fejlesztésbe fektessen be. Szélesebb körű elkötelezettségünk része, hogy támogassuk azokat a gazdákat, akik fáradhatatlanul dolgoznak a világ élelmiszer-ellátásért.
A paradicsom a világ legnagyobb mennyiségben termesztett zöldsége. Több mint 350 különféle fajtát kínálunk a termelőknek a világ különböző országaiban, a baby-szilva paradicsomoktól kezdve, amely szegmensben piacvezetők vagyunk, a díjnyertes YOOM™ és a közkedvelt Climbo fürtös fajtákig.
A YOOM™ fajta fürtje
Folyamatosan keressük az új lehetőségeket, ezért évente több mint 80 fajtát tesztelünk az ügyfelekkel közösen annak érdekében, hogy azokat a fajtákat forgalmazzuk, amelyeket a fogyasztók enni szeretnének.
Támogatjuk a Globális Paradicsom Kongresszus-t
A paradicsom magjainkkal kezdődik az az ízélmény, amelyet az ételek fogyasztásakor érzünk. Annak érdekében, hogy ez a legjobb legyen, folyamatos konzultálunk a paradicsom kereskedelem szereplőivel, ezért vagyunk büszkék arra, hogy támogatjuk a digitális módon megrendezésre kerülő Globális Paradicsom Kongresszust, a paradicsom-üzlet vezető eseményét, amely 2021. március 16-án kerül megrendezésre.
Alig várjuk, hogy megosszuk a résztvevőkkel fejlesztéseinket valamint az új elképzeléseinket és a legújabb trendeket megismerjük. Csak egy példa: nemrég mutattuk be úttörő paradicsomfajtánkat, amely ellenáll a Jordán vírusnak (IR: ToBRFV) - egy rendkívül fertőző betegségnek, amely értékesíthetetlenné teszi a termést.
A genetika a kulcs
Küldetésünk egy paradicsom létrehozása mindenki számára, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik, figyelembe véve az ízlést, a kényelmet, a sokféleséget, a fenntarthatóságot és a megbízhatóságot.
„Paradicsomot nemesítünk az egész világon, 10 globális helyszínen, mert a követelmények nagyon változatosak. Indiába a paradicsomot gyakran használják a főzéshez, így a termelőknek egyedi ízekre és tulajdonságokra van szükségük. Thaiföld olyan ízekre vágynak, amelyek egymástól különállóak. Európa és Brazília teljesen más. De nem számít hol, a Syngenta megalkotja a vágyott paradicsomot.” – mondta Ruud Kaagman a Syngenta Globális Paradicsom fejlesztésért felelős vezetője.
Hagyományos módszerek és új technológiák kombinációjával fejlett genetikát állítunk elő minden termelő számára. Sikerrel fejlesztjük a snack és a paradicsom különlegességek piacát, de nem csak ezekben a szegmensekben ajánlunk fajtákat. Versenyképes választékunk van a szilva, a fürtös, a húsparadicsom vagy a Marmande típust termelni szándékozó partnereinknek is.
Új kutató és fejlesztő központunk, a Tomato Vision úgy lett kialakítva, hogy az egész paradicsomközösséggel együttműködjön a nemesítés és fajtaszelekció felgyorsítása érdekében. 1000 egyedi hibridet tesztelünk 14 000 m2-es üvegházunkban. 2020-ban egy lenyűgöző látogatóterületet nyitottunk a termelők, a kiskereskedők és a fogyasztók számára, hogy kapcsolatba léphessenek velünk. A központunk a járvány ideje alatt is látogatható, digitálisan!
Részt szeretne venni a Globális Paradicsom Kongresszuson? Itt regisztrálhat!
Kérdés esetén keresse kollégánkat, Gáncse Mihály-t a 06 20 936 2138-as telefonszámon!
Kapcsolódó cikkek:
Az igazán mézédes paradicsom! – Ropogtasd, habzsold büntetlenül!
YOOM™ paradicsom nyerte a Fruit Logistica Innovációs Nagydíját 2020-ban
Mit érdemes tudni az új, paradicsomban is terjedő vírusról!