You are here

Gyermekek fejlesztéséhez használják a Syngenta munkatársainak felajánlását

Sajtóközlemény
2017.01.20.

Karácsonyi gyűjtést szervezett a Syngenta. A vállalat dolgozóinak felajánlásából vásárolt játékokat és eszközöket a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Karcagi Tagintézményében, gyermekek korai fejlesztéséhez használják majd.

„A Syngenta 2016-os karácsonyi gyűjtésén összesen 475 ezer forint gyűlt össze, amellyel egy rendkívül fontos munkát végző intézménynek, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Karcagi Tagintézményének igyekeztünk segíteni. A munkatársaink felajánlásából az intézménnyel egyeztetve olyan játékokat és eszközöket vásároltunk, amelyek a látási, a hallási, valamint a motorikus készségeket és képességeket is fejlesztik már egészen kicsi kortól kezdve”, mondta Czigány Tibor, a vállalat igazgatója.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Karcagi Tagintézményének gyógypedagógus, konduktor és pszichológus szakemberei már csecsemőkortól kezdve foglalkoznak a városban és környékén élő sérült, fogyatékkal élő kisgyermekek fejlesztésével. Rajtuk kívül a „Gólyafészek Otthon” súlyos fogyatékossággal, állami gondoskodásban élő kis lakóit is segítik. A pályázati támogatással kidolgozott „karcagi modelljük” példaértékűen fogja össze az egészségügyi és a szociális ellátórendszer összes szereplőjét - köztük intézményeket, gyermekorvosokat, védőnőket - az egyénre szabott, célirányos speciális segítségnyújtás érdekében.

Jelenleg összesen 35 kisgyermek korai fejlesztésével foglalkozunk az intézményeken belül és otthoni ellátás keretében. A gyerekek között vannak enyhe és nagyon súlyos fogyatékossággal élők is, de mindannyiuk esetében kulcsfontosságú, hogy minél hamarabb megkezdődjön az intenzív fejlesztés, mert annál gyorsabban lehet javulást elérni – hangsúlyozta Zsoldos Erzsébet, a tagintézmény vezetője. – A felajánlásból kapott eszközöket és játékokat úgy válogattuk össze, hogy a 0-5 éves korú kisgyerekek mozgásfunkcióinak, látási és hallási észlelésének, kommunikációs és kognitív képességeinek fejlődését szolgálják. Ezek a fontos és hasznos eszközök hatékonyabbá teszik majd az intézményünkben folyó gyógypedagógiai munkát.